Najczęstsze błędy w prowadzeniu salonu manicure

Branża beauty w Polsce rośnie w siłę. Czy salon stylizacji paznokci może więc okazać się niewypałem? Tak, jeśli popełniasz poniższe błędy. Przeczytaj ku przestrodze!

#1: Nie śledzisz trendów

Mody szybko się zmieniają. Wybierając pracę w branży urodowej, musisz umieć za nimi nadążać. Nie pozwól, żeby w Twoim salonie wiało nudą. Przeglądaj Instagram, Pinterest, czytaj tematyczne portale i prasę. Nie bój się próbować nowości!

#2: Robisz to, co wszyscy

Podążanie za trendami – tak. Powielanie ofert konkurencyjnych salonów – nie. Dlaczego klient ma wybrać Twój gabinet, jeśli niczym się nie wyróżnia? Postaraj się o odrobinę oryginalności. Znajdź swoją specjalność i staraj się doprowadzić ją do perfekcji. Wspomnianym śledzeniem trendów też możesz się wyróżnić, o ile będziesz je wyłapywać dużo wcześniej niż konkurencja.

#3: Nie przypominasz się klientom

Klientka wyszła zadowolona po wykonaniu manicure hybrydowego i… to już koniec? Błąd. Przypomnij jej o sobie! Masz przecież numer telefonu. Po upływie określonego czasu (w zależności od rodzaju usługi), wyślij wiadomość zachęcającą do ponownej wizyty. Jeśli ta poprzednia zakończyła się sukcesem, taka klientka z dużym prawdopodobieństwem będzie chciała wrócić, ale może potrzebować drobnej motywacji. Przy większej liczbie klientów zapanowanie nad wysyłką może być trudne, ale tu z pomocą przychodzi marketing automatyczny. Możesz z niego korzystać, mając system do zarządzania salonem Versum. Sprawdź, co jeszcze możesz dzięki niemu zyskać: https://www.versum.pl/oprogramowanie-dla-salonu-manicure/

#4: Nie ma Cię w sieci

Niewiele jest firm tak wdzięcznych do promowania w internecie, jak salon manicure. Efekty Twojej pracy są piękne, kolorowe, cieszą oko. Musisz je pokazywać! Załóż konto na Instagramie lub wrzucaj fotki na fanpage na Facebooku (albo tu i tu). To świetna forma reklamy – klientki chętniej odwiedzą salon, po którym wiedzą, czego się spodziewać.

#5: Oszczędzasz tam, gdzie nie powinnaś

Klienci są coraz bardziej świadomi i coraz bardziej wymagający. Nie licz na to, że nie zauważą stosowania tanich kosmetyków. Na tym nie należy oszczędzać. Inwestycja w sprzęty i specyfiki wysokiej jakości się zwróci – wyposażenie dłużej Ci posłuży, a piękny zapach, zamiast odoru tanich chemikaliów, na pewno bardziej przypadnie do gustu klientom.

Czy popełniasz któryś z powyższych błędów? Jeśli tak, postaraj się go jak najszybciej wyeliminować. Przekonasz się, że sukces Twojego salonu jest na wyciągnięcie ręki!

[Głosów:1    Średnia:5/5]